تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » ناآشنایی با قدرت معجزه گر کتاب دلیل پایین بودن سرانه مطالعه است

ناآشنایی با قدرت معجزه گر کتاب دلیل پایین بودن سرانه مطالعه است

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

 ناآشنایی با قدرت معجزه گر کتاب دلیل پایین بودن سرانه مطالعه است

سرپرست اداره کل کتابخانه های گیلان با بیان اینکه پایین بودن سرانه مطالعه در کشور به دلیل نا آشنایی افراد با قدرت معجزه گر کتاب در همراهی انسان و لذت خواندن آن است، گفت: شاید هنوز نمی دانیم اگر بخواهیم فرزندانی جامعه پذیر و بهنجار داشته باشیم باید آن ها را به امر مطالعه آشنا کنیم.
به گزارش هنر گیلان،  زهرا بدن آرا در جشنواره بزرگ «با کتاب کودکان تا فراز آسمان» که با حضور نویسنده و شاعر ادبیات کودکان، مصطفی رحماندوست در مجتمع فرهنگی سردار جنگل رشت برگزار شد، با بیان اینکه در دنیا سازمان های دولتی و غیردولتی زیادی هستند که در ترویج فرهنگ مطالعه فعالیت می کنند، اظهار کرد: اهمیت امر مطالعه تا آنجاست که سازمان ملل حق خواندن را حق همه کودکان می داند که این امر نشان دهنده اهمیت مطالعه است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های گیلان با بیان اینکه عادت به مطالعه امری اکتسابی است که در آن خانواده، آموزش و پرورش و سازمان های متولی می توانند نقش بزرگی ایفا کنند، افزود:شاید در ابتدای قرن بیستم خواندن و مطالعه امری تفننی بود اما با تغییر و تحولات امروزی در بخش های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواندن به امری عمومی و پایه ای تبدیل شده است.

بدن آرا با تاکید بر اینکه همواره لذت باید در کنار خواندن وجود داشته باشد، ادامه داد:متاسفانه سرانه مطالعه در کشور پایین است و شاید دلیل این امر ناآشنایی افراد با قدرت معجزه گر کتاب در همراهی انسان و لذت خواندن آن باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما ملتی هستیم که با کتاب خیلی سابقه داریم پس چرا با چنین گذشته درخشانی انس ما و فرزندان ما با کتاب اینقدر ضعیف و کمرنگ شده است»، گفت: شاید هنوز نمی دانیم اگر بخواهیم فرزندانی جامعه پذیر و بهنجار داشته باشیم باید آن ها را به امر مطالعه آشنا کنیم.

بدن آرا با بیان اینکه مطالعه یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع است، عنوان کرد: امروز میزان مطالعه هر کشور، جوامع پیشرفته را از غیر پیشرفته متمایز می کند، بررسی دانشمندان نشان داده که مطالعه کودکان باعث می شود که آنان در دانشگاه،کار،زندگی اجتماعی موفق تر باشند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های گیلان با بیان اینکه مطالعه دایره لغات کودکان را بالا می برد و اعتماد به نفس آنان را افزایش می دهد، گفت:باید بدانیم که نمی توان کودکان را به مطالعه وا داشت بلکه باید این عشق و علاقه به مطالعه را در او به وجود آورد.

وی با بیان اینکه قصه خوانی، برگزاری مسابقه، آموزش شیوه های کهن مانند شاهنامه خوانی و کلیله و دمنه کودکان را به مطالعه تشویق می کند، عنوان کرد: رشت دارای تنها کتابخانه عمومی کودکان استان و دومین کتابخانه عمومی کودکان کشور است که نشان دهنده اهمیت موضوع است.

بدن آرا بدن آرا با تاکید بر اینکه باید از جامعه ای که در آن کتاب خوانده نمی شود ترسید، گفت: باید نگران جامعه ای بود که بدون مطالعه تصمیمات غلط جمعی می گیرند، اگر می خواهیم فرزندانی بهنجار و جامعه پذیر داشته باشیم باید علاقه آنان به مطالعه را بارور کنیم.
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید